Friday 15 June 2012

انتقال بهمن احمدی امویی به رجایی شهر به قصد تنبیه  

بهمن احمدی امویی ، روزنامه نگار زندانی در بند ۳۵۰ اوین که به بند قرنطینه رجایی شهر منتقل شده بود در این بند مورد بی احترامی و هتک حرمت قرار گرفت و زندان بانان او را کاملا برهنه کردند.

به گزارش سایت کلمه به هنگام انتقال این روزنامه نگار زندانی از انفرادی اوین به رجایی شهر به او فرصت تعویض لباس نداده واورا با کفش دم پایی و پیژاما و زیر پیراهن و با زدن دستبند و پابند و چشم بند و ضرب و شتم با باتون به زندان رجایی شهر برده بودند. به او اجازه جمع آوری و بردن وسائل شخصی نیز داده نشده است.

در پی مراسم سالگرد مرگ هدی صابر در بند ۳۵۰ اوین، شش زندانی، بهمن احمدی امویی، سعید جلالی فر، آرش سقر، سعید متین پور، فرشاد قربان پور، و جواد علیخانی به انفرادی های بند ۲۰۹ اوین منتقل شدند. یکی از این شش زندانی، بهمن احمدی امویی، در ساعت یک نیمه شب سه شنبه به بند قرنطینه رجایی شهر منتقل شد و در ساعت ده صبح سه شنبه به بند ۱۲ این زندان تحویل شد. پنج زندانی دیگر همچنان در انفرادی اوین محبوسند.

آن گونه که ژیلا بنی یعقوب، همسر آقای امویی به وبسایت دویچه وله فارسی گفته است، به خانواده های این شش زندانی که برای پیگیری وضع عزیزانشان به دادستانی تهران مراجعه کرده اند گفته اند که اقدام روز ۲۲ خرداد زندانیان سازمان یافته بوده و انتقال آقای امویی به رجایی شهر عملی تنبیهی بوده است.

اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ اوین از روز دوشنبه ۱۵ خرداد آغاز شد که به بهانه تعطیل روز پدر این زندانیان از ملاقات هفتگی محروم شدند. دست کم پنجاه تن از زندانیان در اعتراض به این امر، از حضور در آمارگیری روزانه بند سرباز زدند و عده ای نیز در روز ملاقات هفته بعد دوشنبه ۲۲ خرداد، به علامت اعتراض از رفتن به سالن ملاقات خودداری کردند. همچنین این زندانیان در محوطه زندان به مناسبت ۲۲ خرداد و سال روز مرگ هدی صابر به خواندن سرود و سردادن شعار پرداختند. این حرکت با قطع برق ناتمام ماند و در پی آن ماموران با یورش به خوابگاه زندانیان شش تن از آنان را به انفرادی بردند.

بند ۳۵۰ اوین مخصوص زندانیان سیاسی و امنیتی است و ساکنان آن از حقوق قانونی خود مانند حق تماس تلفنی و مرخصی قانون محرومند. ملاقات ها نیز نامنظم است و در تعطیلات یا مناسبت های مذهبی قطع می شود. با این حال به نظر می رسد بند ۱۲ زندان رجایی شهر در مقایسه با این زندان چنان مخوف است که زندانیان را برای تنبیه از اوین به آن جا منتقل می کنند.