Monday 31 December 2012

کشورداری رژیم آخوندی: مردم برای کاهش آلودگی هوا دعا کنند



استاندار تهران در یکی از برنامه های رادیویی در رادیو صدای شهر از مردم خواست برای بارش باران و کاهش آلودگی هوای تهران دعا کنند. اما به نکته ای که نشان از اقدامات با برنامه مدیران شهری تهران برای رفع این مشکل دارد ، هیچ اشاره ای نکرد.


به گزارش انتخاب، البته این تقاضا از سوی استاندار تهران سابقه چندین ساله دارد و همین شاید علتی روشن باشد برای عدم وجود یک برنامه جامع و اجرایی که معضل را به زمین مردم بیندازد که بدان طریق هم عدم اجابت دعای آنها را اثبات کند و هم پای دین را به بی برنامگی های مدیران شهری هم بکشاند.


البته چنین تقاضاهایی باید زمانی انجام گیرد که ما بعنوان بندگانی که طبیعت را پاک از باریتعالی دریافت کردیم به وظایف خود در حفظ پاکیزگی آن عمل نماییم. نه اینکه همه چیز را بدست قضا و قدر بسپاریم و دعای خلق!


وی پیش از این هم درخصوص اقداماتی که باید درخصوص رفع مشکل آلودگی هوا و گرد و غبار از سوی مدیریت غیر یکپارچه تهران اعمال شود گفته بود: «کاری جز دعا برای مهار گرد و غبار تهران نمی توانیم انجام دهیم.»


از سوی دیگر پلیس تهران هم در دو روز آینده اجرای طرح زوج و فرد را از درب منازل و اجرای طرح ترافیك در محدوده زوج و فرد خبر داده است.


حال اگر سکوت معنادار شهرداری، عدم نظارت عملی و جدی سازمان حفاظت محیط زیست و استاندارد را به اقدام ضربتی "تعطیلی چند روزه " برای حل معضل آلودگی هوای پایتخت بیفزاییم ، می بینیم که بروز این مشکل چندین ساله چندان هم بی علت نیست. چون هرکسی کار خودش را می کند و همواره مجموعه ثالث به کم کاری متهم می شود.


بر اساس برنامه‌هاي دوم تا پنجم توسعه، دولت مكلف است اقداماتي را انجام دهد كه آلودگي هواي تهران و كلانشهرها را كاهش دهد و سازمان حفاظت محيط‌زيست به عنوان متولي حفظ محيط‌زيست كشور، وظيفه نظارت بر اين مهم را برعهده دارد. سوال اینجاست که نهادهای متولی مدیریت شهر تهران در خصوص کنترل و مدیریت آلودگی هوای شهر چه اقدامات عملی غیر از برگزاری همایش و تشکیل «کمیته اضطرار» انجام داده اند؟