Saturday 16 June 2012

با انتشار خبر حمل پرچم هایى ديگر توسط ايرانيان

با انتشار خبر حمل پرچم هایى ديگر توسط ايرانيان

بازرسى در بنادر سعودى براى کشف کشتى هاى ايرانى شدت گرفت



منابع آگاه از بنادر و گمرکات سعودى خبر از آن مى دهند که طى روزهاى اخير بر شدت بازرسى ها و دقت ماموران براى کشف کشتى هايى ايرانى که احتمالا با پرچم هاى ساير کشورها به بنادر ديگر کشورها مى روند، افزوده شده است.

اين تشديد بازرسى ها در پى آن به وجود آمد که خبرهايى مبنى بر دور زدن تحريم ها از طريق نصب پرچم ساير کشورها بر روى کشتى هاى ايرانى منتشر شد.

دواير گمرکات و بنادر سعودى در اين زمينه از سيستم هاى AIF وAIS استفاده مى کنند تا بتوانند انواع کشتى ها، مسير آنها و مبدا و مقصد هر کشتى را شناسايى کنند. علاوه بر اين به ماموران گفته شده است که محموله ها را دقيق تر از قبل بازرسى کنند.

دکتر انور عشقى کارشناس سياسى- اقتصادى در اين باره به روزنامه سعودى "الشرق" گفت: ايران از هر اقدامى جهت دور زدن تحريم ها دريغ نمى کند. زيرا مشکلات مالى و اقتصادى اين کشور اخيراً شدت يافته است.

کارشناسان ديگرى مى گويند: اگر تهران در کنار نظام دمشق نمى ايستاد، با نگرانى هاى بين المللى صادقانه برخورد مى کرد و در گسترش افکار و نفوذ خويش درکشورهايى مثل عراق نمى کوشيد، اوضاع به اين مرحله نمى کشيد.

ايران هم اکنون براى صادرات نفت خويش از نفتکش هايى استفاده مى کند که پرچم هاى کشورهايى از قبيل ونزوئلا را حمل مى کنند.

دکتر عشقى گفت: مسئولان مى توانند با بررسى تاريخچه فعاليت هر کشتى يا نفتکش، بارنامه و ساير مدارک، ماهيت کالاها و ساير شواهد و قرائن، واقعيت شناورها را بشناسد.